Thursday, October 18, 2012


hati resah seminggu dua ni. kepala asyik fikir, kenapa teruk sangat ni?

lalai. leka.
aku makin lupa pada tuhan dan keluarga.
makin seronok dengan dunia.
makin tenggelam dengan dosa.

makin kuat tuhan duga.
ni baru permulaan, pengakhiran?
jauh lagi, harap harap.

teringat pesan abah, mama, kak tqah, kak yana, amar.
'jgn buat perangai lagi, jangan lupa solat, rajin rajin baca quran, belajar elok elok'
igt memang igt, tapi tak terbuat.

kenapa?
setan dah makin kuat. nafsu dah makin menggoda.

ya Allahh, aku cuma insan yang lemah.
kuatkanlah iman aku, permudahkan segala urusanku.
ingatkan aku tika ku lupa,
sedarkan aku tika ku leka.
amin....

abah, mama,
alia cuba buat yg terbaik.
doakan alia.
alia tak kuat, tapi alia cuba.
tak senang, tak susah,
tapi alia cuba.

insyaAllahh.....



No comments:

Post a Comment