Thursday, November 29, 2012

mati.

kerap aku fikirkan sekarang.
kenapa?
aku pun tak tahu.

dulu,
aku suka tidur.
bila tidur, 
aku langsung tak fikirkan masalah dunia yang tidak pernah ada noktah.

sekarang,
aku takut nak tidur.
takut tiada hari esok untuk aku.
aku nak berjaga untuk selamanya.

untuk aku jaga orang yang aku sayang.
untuk aku habiskan masa dengan orang yang aku rindu.

aku takut,
tak dapat senyum lagi,
tak dapat ketawa lagi,
tak dapat gembira lagi,

aku takut,
aku terpaksa tinggalkan semua.
orang yang aku sayang,
orang yang perlukan aku,
orang yang hargai aku,
orang yang sentiasa ada dengan aku.

kalau ajal aku tiba pada masa yang tak sepatutnya,
aku harap,
tuhan, tolonglah,
bagi aku peluang kedua.

tak mungkin tapi tak mustahil.

air mata,
sekali lagi kau kalah.

aku takut.
sentiasa takut.
tak akan pernah hilang.
setiap masa,
setiap saat,
setiap hari,
sehingga ke detik terakhir sebelum aku berjumpa tuhan.



No comments:

Post a Comment