Thursday, November 29, 2012

setiap hari,
aku bangun,
aku terfikir,
esok ada lagi tak untuk aku?

tiada siapa ada jawapan itu.
melainkan Dia.

dulu,
aku tak pernah menghargai hidup,
aku tak pernah terfikir kenapa aku hidup,
aku tak pernah terfikir hidup ini singkat.

sekarang,
setiap detik,
aku rasa sangat berharga.
aku rasa sangat bernilai.
bernilai dari emas,
berharga dari permata.

aku cuba,
dekatkan diri dengan sang pencipta,
walau kadangkala aku tertumpas jua,
melayankan si pemusnah yang durjana.

aku cuba,
untuk bernafas dan hargai,
hari hari,
macam tiada lagi esok untuk aku,
macam tiada lagi cerita tentang aku.

peritkan?
orang yang kita sayang,
hilang tiba tiba,
pergi tanpa dipinta,
di jemput oleh sang pencipta..

dalam setiap doa aku,
tak pernah lupa,
panjangkan umur orang yang aku sayang,
bahagiakan mereka sehingga nafas terakhir aku.
amin.



No comments:

Post a Comment