Friday, January 28, 2011

setelah membaca paper metro hari neyh .


"tumbuk cikgu-bapa murid tak puas hati anak ditampar turut sepak, acu pisau" ..
  
yeah. setelah mmbaca paper metro untuk hari ini, aku tertarik ngan tajuk nie. nonsense kan? perlu ke seorang bapak yang nak anak dye jadi someone yang useful oneday buat mcm neyh? sedangkan anak dye buat satu bnde yang salah. kenape nak salahkan cikgu jugak? aku tak mem back up sape sape actt. cikgu pun manusia, dorang pun ad buat salah. tapi tak patut di hukum mcm tuh. maybe certain ckgu pun mmg ad yang perangai mcm setan, tp jgn judge semua mcm tuh. okay, back to the main topic, kenape budak tuh kene tampar?  sbb budak tuh mmg dah buat salah && supposed got the punishment. budak neyh buat middle finger kat stud laen. thats a rude thing right? and this kid only 12 y/o ! sucks right? cikgu neyh just pulas tinge dye && slapped him. tp budak tuh tak menangis pun so means cikgu tuh tak lah pukul kuat sgt. HELLO !~ KALAU NAK JADI ISSUE PUN, SALAH KE CIKGU NAK BETULKAN STUD DYE SNDRI?? KALAU DAH KAT UMAH MAK BAPAK PUN TAK BOLEH BETOLKAN DIRI SNDRI, ANAK APATAH LAGI.  so, can you just let the teacher teach your kid to be such a nice and good kid ??? akai ada, pikiaq lah wei, tuhan dah bagi. btw, jgn lah sampai nak sepak, tumbok, acu pisau bagai kat cikgu tuh. does the 'cikgu' done anything wrong or you the one yang tadak otak nak pikiaq pastu buat pangai mcm budak budak?? parents aku pon cikgu, && aku sndri penah nmpk mcm mne parents aku kene kutuk. but they never care. yang penting, dorang ikhlas utk bagi semua ilmu dorang && tuhan je yang balas ape yg org len penah kutuk, penah hina dorang. yeah. hati aku saket sgt bile denga semua tuh. just put yourself in shoes, and you'll know what actt im talking about. kenapa pemikiran parents sekarang terok sgt? dulu, parents tak penah kesah anak dye kene pukul, kene penampar, sbb tuh lah jadi org baguih. boleh pakai. sekarang? anak mcm emas, anak tatang smpai conteng arang, tapi tuh pun tanak accept. bile anak dah salah, blaming org laen. blaming bnde laen. padahal diri sndri yang tak thu jage anak. haish. bengang betol lah aku. dah lah. kalau aku membebel pasal neyh, smpai esok pun tak habis. sesiape yg baca post aku neyh, anda di minta memberi opinion ya. tq :)

p/s~ mengapa hal kecik manusia suke di besar besarkan? =.=

No comments:

Post a Comment